söndag 11 oktober 2009

Spåååår!

Igår va Emma, Anki, jag o Soja ute i det helt underbara höstvädret o la spår. Anki fick ett spår på gärde med bitvis klurigt underlag. Hon kämpade på bra o hittade till slut sin pipis! Soja fick ett riktigt klurigt skogsspår. Blev inte riktigt som jag tänkt när ja la ut spåret...längre än planerat, väldigt växlande terräng, vinklar på mycket svåra ställen m.m. m.m. Va osäker på hur detta skulle gå men det är ju samtidigt kul med klurigheter så vi körde på. Måste nog säga att igår hade jag den bästa spårupplevelsen med Soja någonsin. Det va så underbart o se henne jobba. Hon slutar inte för en sekund utan jobbar sig igenom klurigheterna med bravur. Är lite stolt över mig själv oxå som litade på henne till 110%, har ju haft lite problem med det tidigare....kanske var det just därför det gick så himla bra. Viktigt för mig att få se att om jag håller käften o litar på min hund så går det så himla bra....man är ju så trög som måste överbevisas...men nu finns inga tvivel...jag ska bara hänga på o hon sköter resten! Vid de tillfällen det blev riktigt svårt stod jag tyst o lugnt o hon löste själv snabbt och effektivt sin uppgift! Alla pinnar hittades och snabbt gick det, som vanligt. Ibland måste man få skryta lite över sin hund o efter igår har jag faktiskt all rätt att göra det.....det va en fröjd helt enkelt. Underbara lilla Dojan...


Emma & Anki i väntan på spåret!


Hög tippningsrisk men ska man följa spårkärnan så ska man!!

Lycklig och duktig vovve med sin funna pipis!

" Att det ska ta sån himla tid jämt innan man får komma igång o spåra!?"

Sista förberedelserna!


Äntligen iväg!



Mys vid apporterna!





Lite kampande med slutpinnen!



Nöjd hund!



Supernöjd matte!!!

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Ni e ett bra team! Helt enkelt bäst <3