söndag 4 oktober 2009

Lifes a bitch!

Tjenare..soja herself här. Alltså...orättvisorna tycks inte sluta..ni vet det där hos farmor häromsistens när jag fick inte hänga med in till puppisarna...efter det tänkte jag att nu är det ljuva livet på väg tillbaka....pfff...nä det ska ni veta...sista veckan har varit skittrist. Matte har legat under en filt nästan heeeela tiden....hon surra nåt om feber o så höll hon vitt roligt papper vid näsan stup i kvarten men ja vet inte...tror hon e lite vek bara. Med denna vekling till matte har jag haft ganska tråkiga dagar, har dock promenerat med husse men det är inte nog för en atlet som mig. Så i morse verkade den tråkiga tiden sett sitt slut o nåt kul var på G. Matte vaknar tiiidigt o tar på sig "hundkläderna". Jihooo...jag börjar direkt värma upp genom lite riverdance på hallgolvet full av förväntan. SEN GÅR HON IVÄG UUUUUUUTAN MIIIIIG????!! Då höll jag på att svimma. Är hon inte riktigt klok? Så efter typ 100 timmar kommer hon hem igen...o luktar massor av hund. Hon har alltså varit på en massa skojsigheter utan sin egen stjärna. Matte märkte min stora besvikelse o hade tydligen ont i hjärtat o när hon hade förklarat för mig att det skulle blivit en hel lång dag i en kall bil tyckte jag hon va ganska snäll som lät mig stanna hemma i soffan hos husse. Jag är ju inte långsint eller så så matte o jag e bästisar igen, hon verkar även vara mindre vekling nu och har loooovat mig massa kuligheter nu i veckan. Hon skulle bara våga banga nu alltså......då tar jag forden själv o åker till hundklubben o skogen...tror nog jag kan köra bil faktiskt....brukar klara det mesta jag tar mig för;). Så...jag ser fram emot en skitkul vecka...det är jag så väl värd säger matte...o jaaa...det är ja veeerkligen!

/ Soja, the one and only!

ps. Matte skvallra att mina polare Sigge o Bosse va skitduktiga idag....jag är stolt kompis o skickar en massa Sojapussar till snyggingarna! Grattis!

Inga kommentarer: