måndag 5 oktober 2009

Action!

Nu står matte på favvolistan igen! Idag har jag nämligen haft skoj o det va på tiden som vi boxrar brukar säga! På dan va ja hos husses mormor Thurid när matte hade nåt me skolan...o hos henne e d toppen! Hon pratar med mig heeeela tiden o så får jag massa skinka (mycket mer än vad hon erkänner för matte...tihi!). Hon o jag får inte promenera på egen hand för matte säger att ja inte e en optimal hund för PRO, måste va min utomordentliga atletiska kroppsbygnad hon syftar på...man tackar! Hennes man Lennart däremot har haft såna dära chefer m lång näsa?? för längesen så han kan hantera såna superdogs som mig. Så när han kom hem gick vi alla tre på promenad, mormor fick hålla kopplet o jag skötte mig ypperligt (såklart!). När matte kom stod vi på tomten, jag i ena änden på kopplet o mormor Thurid i andra...o vi log som solar båda två, fast jag tror vi log av lite olika orsaker. Jag blev sketaglad av att se matte o det blev nog mormor oxå för den delen men jag vet att hon mest va superstolt över att stå där med atltetiska mig snäll som ett lamm....hon kanske börjar tro att hon e han Milan på TV som åker rullskridskor med hunden.....hoppas hoppas hoppas hon testar det med mig....det vore ju så lattjo att jag nog skulle sk***ta i brallan!! (matte skulle få hjärnblödning men hon behöver ju inget veta?!)
När matte hämtat mig åkte vi till ett kul ställe där man får SRIIIINGAAA!! O det fick jag...o va jag sprang. Jag sprang så snabbt....snabbare än blixten...o länge sprang jag oxå. Va så fantastiskt skönt att få sträcka ut mina muskuölsa ben o bara lubba runt på ängar, stigar...o I VATTEN. Jajamän...lyckan var total, för mig iaf. Matte grymta nåt om vattnet men skit i den veklingen...hon mjukna snabbt o fortsatte o skratta åt eller jag menar MED mig! Inte nog med att jag fick springa massor hela promenaden, matte hade även i smyg tagit med leksaker som hon gömde o jag fick hitta, letade som en tok o snabbt som attan hittade jag dom så vi gjorde om det flera ggr, snälla matte! Efter det fick jag leka med min gula favvis, matte kasta o jag sprang, hon kastar ju lite dåligt den där på två ben men jag sa inget, jag va helnöjd ändå! Gud så skönt det va idag.....bra att matte höll sitt löfte om en kul vecka....o det är ju 6 dagar kvar....jihoo!

PuSs pÅ eR!!!

ps. Glöm inte o skriva i gästboken eller en kommentar....blir himlans glad då....o framförallt när jag har skrivit...då kanske matte låter mig skriva oftare...om mina inlägg e mest poppis lixom ;)

Så här kommer jag o mormor Thurid o se ut...fatta va coolt!

1 kommentar:

Herman sa...

Känns som attt denna blogg är en enda stor hyllning av din matte...! Så bra kan hon väl inte va...? Min matte är iaf skittråkig och sitter bara i soffan och ugglar. Jag försöker få henne att gömma Berta (min bulldog) men det tar såååå lång tid mellan gångerna. Hon tycker nog att jag är för snabb på att hitta henne. Jag kanske borde smita ut och ta tåget till er ikväll, för här verkar det inte som att det ska hända nåt roligt...

Blöta pussar från Herman