torsdag 5 november 2009

Huvudpersonen har fattat pennan!

Hej alla mina läsare!

I´m back. Har lyckats peta bort matte från tangentbordet, bra va! Jag mår bara prima, äntligen har det där vita kalla kommit igen....jag älskar o busa i det...fattar inte varför det inte alltid är så på marken när det är så kul!? Jag o matte går på kurs. Om jag ska va ärlig är det nog mest matte som behöver gå på kurs, jag menar jag är väl redan komplett men jag stöttar gärna matte o följer med, solidarisk som ja e. Skitkul är det. Det konstiga är att matte inte säger till mig vad jag ska göra utan jag får lixom lista ut det själv o jag är ju en intiativrik brud så det passar mig! Jag testar lite o så får jag massa med gotta o lek, toppenbra. Tydligen var det sista gången denna veckan men vi ska visst gå en kurs till så det roliga fortsätter...det måste va mycket matte ska lära sig......tur för mig....som fått en matte som behöver gå på kurs eftersom det är så lattjo!

Nyss va matte inte så kulig dock....hon klippte mina naglar. Jag fattar inte varför jag inte får sköta den biten själv.....jag menar matte sköter ju sina naglar o målar dom t.o.m med röd fin färg men orättvist som det är ska hon ta hand om mina o jag tycker det är ruggigt, det enda röda som har med mina naglar o göra e den där otäcka saxen hon använder....hua....har dock fattat att om jag står still går det snabbare o jag vill bli av med eländet så jag står som en staty o tycker synd om mig själv.....ibland skojar jag till det med matte o rycker lite i benet när hon just ska klippa men hon har inget sinne för humor den kärringen just då så det gör jag inte så ofta längre....man vill ju ha lite go respons på sina utspel annars får det va lixom!

Annars e allt cool o jag trivs med livet....nu tror jag matte har nåt kul på G...hon har plockat fram den där lilla grejen som låter klick o ger gotta.....dags att glänsa;)

See you!
Puss o slafs
/the Doja!


Glöm inte att synas i vintermörkret!!

1 kommentar:

Madde sa...

Bra att du föregår med gott exampel Dojjan. Mer reflexvästar åt folket å hundarna :-) Älskar både dig, matte å husse. pusss