torsdag 19 november 2009

Njut av din fyrbenta vän!

När någon i ens närhet, hund eller människa, blir sjuk börjar man ju fundera lite kring saker och ting. Pratade med en kompis häromdagen o hennes lilla stjärna e inte så kry o vi håller alla tummarna. Hon sa att meningen med livet måste va den "grå" vardagen. När allt är bra o flyter på.......alltså det man alltför ofta inte njuter tillräckligt mycket av. Att få gå en helt vanlig promenad med en frisk o glad hund är ju när man tänker efter helt fantasktiskt...speciellt när man får andra perspektiv....då gnäller man inte över att det regnar på kvällskissen.

Detta e inte menat som nåt prettoinlägg.....jag blir oxå tokig när Soja har knäck i öronen, käkat upp husses glasögon, eller tycker sig ha rätt att ibland vara the bitch of the city....MEN man ska njuta så mycket man bara kan av sin kära lilla vovve.....med lite annat perspektiv blir den grå vardagen mer färgrik o härlig. Det är ju trots allt i vardagen vovvarna förgyller allra mest. När en överlycklig trubbnos slår knut på sig själv o nästan viftar av sig svansen när man trött kommer hem på eftermiddagen kan man inte låta bli att le.

Helt enkelt: NJUT LITE EXTRA VARJE DAG AV DIN BÄSTA VÄN!
Husse o Soja njuter (för vissa andra ringde klockan)!
Mys o närhet!


Hmm...min matte e lite på ibland?!

ps. Nu ska jag njuta av en kvällskiss i ösregn...smile;)


1 kommentar:

Madde sa...

Vilket härligt inlägg, så sant så sant! Jag är så glad att jag inte har nåt plugg imån(och hoppas inte att tentan hinner komma upp idag eller imån) för jag vill umgås med Soja. Blir inte så mkt tyvärr när man sitter begravd i böckerna. Tror även jag kommer hämta Selma tidigare på dagis så de två får leka lite me :)