tisdag 2 februari 2010

Snowboard!

Tjenare på er! Vet ni...i Lördags gav vi oss iväg.....efter att husse och matte dragit sig lääääänge i sängen på morgonen...segproppar! Vi åkte till ett ställe som verkade så lajbans. Massor med folk och dom hade så fräcka grejer på sig på fötterna...WOW tänkte jag....detta blir ball. Tvåbeningarna gick väldigt konstigt på det här stället...eller vänta...dom gick nog inte alls...det var mer nån form av glidande. Hahaaaa.....jag ska jaga dessa glidande tvåbeningar....shit va skoj!
Pha....tji fick jag. Rätt som det är glider min alldeles egna husse iväg mot en stor vit knöl o jag får stanna hos matte....jag gjorde allt jag kunde för att sticka efter husse men matte måste fått oanade krafter och lyckades hålla mig kvar vid henne....hmm...jag som är en superwoman....fattar inte hur matte palla? Jag fick sitta på en filt o titta på alla dessa roliga tvåbeningar som svischa förbi. Visst det var kul men jag hade helst velat springa efter dom! Matte och jag gick en promenad i solen och lekte o hade oss, det va skoj, sen fika vi, det va gott för jag fick smaka tvåbenskakor. Sen fick jag korv av en liten flicka som ville mata mig....haha...yes....mina charmerande blickar mot alla små barn ger utdelning...me like! Då o då kom husse förbi och då höll jag på att toka ihjäl mig....då försökte jag hålla honom kvar genom lek men han valde ändå det där glidandet! Fy för honom! Nu håller jag på att övertala morsan att kränga en sån där platta man glider på till mig så att jag kan joina husse o polarna i fortsättningen.....jag kommer ju dominera med min fysiska storhet. Visst, matte o jag hade en mysig och trevlig stund men det vore ju liiiiite coolare att hänga med husse och hans polare på våra glidplattor. Sorry morsan;)! Jag har ju redan rätt outfit menar jag, den har jag inte gillat tidigare men nu verkar den ha hittat sin funktion, den ska jag ju ha nu när jag ska ut o glida. Förresten...på tal om overallen.....det va massa tvåbeningar som log mot mig o matte o tyckte ja va så gullig i min "dräkt". Va? Vadå dräkt...det är ju en snowboardoutfit knäppskallar...o vadå....det var ju inte bara jag direkt som hade varma kläder...det va ju liksom svinkallt och vem klär inte på sig ordentligt då? Nej jag tror dom där tvåbeningarna behöver lite mer världsvana bara.....nu för tiden har Soja rätt outfit och en snowboard........(ja snart iallafall!)

Puss o slafs!

ps. Jag har börjat hänga med en massa andra sköna lirare på dagarna...fattar inte varför matte kom på idén att lämna mig där först nu. Ja hon är ju lite seg! Jag tycker det är störtkul på det som matte kallar dagis (hon TROR väl att jag är en bäbis fortfarande).
Full koll!
Dra då din segpropp!
Nu kan du inte gå för du måste hålla i!

Du går inte nu va.....eller?

2 kommentarer:

Razmatazuz sa...

Vilken fin overall du har fått Soja! Jag håller tummarna för att du får en sådan där glidplatta så fort som möjligt, innan snön får för sig att töa :) Ha det bra på "Dagis"

Madde sa...

Hahaha va roligt du har skrivit!! Vilken härlig dag det ser ut som:)