tisdag 2 februari 2010

Förändring!

Ja vad har hänt sen sist?? MASSOR och samtidigt inte mycket alls beroende på vilket perspektiv man har! På träningsfronten blir det inte några stora mängder, försöker överleva denna kyla som säkert alla ni andra. Och med överleva menar jag främst att tillfredställa Soja när man inte kan träna på ute i samma utsträckning! Ett sätt var att åka till Karlskoga och AH-hallen...träna i värme på konstgräs...det ni! LYX! Det var riktigt kul och bra och Soja var minst sagt laddad men gick bra! Smakar det så kostar det säger man ju och det stämmer även om det lätt var värt pengarna, sen kanske man inte kan träna där varje vecka men då och då iallafall om snön och kylan stannar! Kursen på klickerklok är också avklarad och vi har fått med oss massa nya intryck och kunskaper som vi får plocka fram mer när man kan träna ordentligt! I övrigt har vi lite fix och trixträning i vardagsrummet som är riktigt skoj men det är mest på skoj också så vi har en del "riktiga" grejer att jobba på när vi kommer ut igen...puh!

Ur ett annat perspektiv har det hänt en del! jag har tagit examen! Nu är jag äntligen en färdig sjuksköterska! Jag har dessutom haft turen att få jobb så igår gjorde jag mitt första pass på AVA! Nu väntar heltidsjobb med allt vad det innebär! Förra veckan började Soja skolas in på dagis så tillvaron förändras även för henne. Det var dock inte någor förändring hon hade något emot. Förra veckan var hon där 4 dagar och hon verkar gilla det skarpt! Var o lämnade henne nu i morse och hon va lycklig över att det va dagisdags igen...skönt att se! Tre dagar i veckan har vi dagis, behöver vi mer nån vecka har vi ju flera underbara hundvakter som är så snälla och gärna tar henne!
Så..det var uppdateringen på vårt liv senaste tiden!
Vi vilar oss i form!
Soja och Rut på vinterpromenad! Puss på dig polarn!

Inga kommentarer: