lördag 2 oktober 2010

LYCKA!

Ja mina damer och herrar, Lkl II är nu ett (kärt) minne blott och vi kan i vår starta i Lkl III :)!!!
Idag har Soja och jag tävlat och jag kan faktiskt inget annat än att kalla min lilla duracellhund för en liten stjärna....första pris och klassvinst, inte rysligt hög slutpoäng pga en nolla men totalt va hon grym och hon är en fröjd att få guida på appellplan.

Poängen blev:

Platsliggning: 10

Fritt följ: 9,5 (nåt snett sättande men med kommentaren: Bra position, bra kontakt)

Läggande under gång: 10

Inkallande med ställande: 8 (snett sättande och domaren tyckte jag ställde lite sent)

Rutan: 10

Apportering: 0 (tjuvstart och lite slarvigt slut)

Hopp: 10

Fjärrdirigering: 8

Helhet: 9 (Trevlig hund!)


Poäng: 169,5 och klassvinst!


Detta var våran andra Lkl II start, på båda tävlingarna har jag haft en riktigt härlig känsla genom programmet, tack vare dig Soja! Dessa minnen tar vi nu med oss mot våra nya mål och i träningen under vintern!


Tack för alla fina grattishälsningar, härligt att ha så många som gläds med oss! En stor kram till våra bästaste tränare Hanna och Fredik, era råd, kunskaper, ert engagemang och allt pepp är guld värt!


Nu ska jag krypa till kojs brevid min lilla stjärna, vi kommer nog båda sova gott i natt!


Stor kram från en nöjd och stolt matte!

1 kommentar:

Madame Aaron sa...

9,5 på linförigheten och en hel del annat är vi DUKTIGT AVUNDSJUKA PÅ!!!! HURRA för er!!!!